2017-03-06

CITATE FAVORITE (8)

lady-and-gentleman
Continui cu citatele amuzante din volumul ”Gândurile trândave ale unui pierde-vară” (1933) de Jerome K.Jerome, dar voi reveni la Victor Hugo data viitoare.

(Călătorind cu trenul prin Germania și trezit de dimineață, autorul s-a spălat în toaleta din vagon și nu a găsit prosop.)
”Așa c-a trebuit să mă șterg cu un ziar pe care-l aveam din întâmplare în buzunar. În viața mea n-am văzut un lucru mai nepotrivit pentru așa ceva.
Când m-am întors în compartiment, l-am trezit pe B. și l-am convins să meargă la spălat. Auzind ecoul îndepărtat al observațiilor sale când, ca și mine, a descoperit că n-are prosop, m-am mai liniștit și amintirea propriilor necazuri s-a estompat puțin.
O, cât adevăr grăiesc cei care ne învață să plecăm urechea la necazurile altora, căci așa vom putea să le uităm pe ale noastre!”

(Despre inutilitatea unor dialoguri din ghidurile de conversație pentru turiști)
”Vreo douăzeci de pagini din volum erau dedicate dialogurilor idioate dintre un vânzător de pantofi extraordinar de răbdător și unul dintre cei mai enervanți și organic nemulțumiți clienți care puteau cădea ca un blestem pe capul unui vânzător; un client care, după ce a flecărit vreo patruzeci de minute și-a încercat, se pare, toate ghetele din magazin, pleacă liniștit spunând: Păi, azi n-am de gând să cumpăr nimic. Bună ziua!
Răspunsul vânzătorului nu este redat. Probabil că a luat forma unui scăunel însoțit de expresii socotite inutile pentru idealurile unui turist civilizat.”

”În oricare țară oamenii simpli sunt mult mai interesanți decât lumea bună. O doamnă sau un domn seamănă dureros de mult cu oricare altă doamnă sau oricare alt domn. În cercurile înalte individualitatea e ștearsă de tot. Toți vorbesc la fel, gândesc și acționează la fel, se îmbracăși arată la fel. Noi, cei din lumea bună, ne jucăm numai de-a viața. Avem regulile noastre de joc care nu trebuie călcate. Manualele noastre nescrise ne învață ce să facem și ce să spunem la fiecare mișcare a acestui joc fără noimă.
Există un singur tip de domn și cinci sute de tipuri de femei și bărbați simpli.”


Serialul ”Citate favorite”, născut în urma lecturării unui articol publicat de Ella și a discuțiilor purtate cu ea.
În fiecare zi de luni vom păși în noua săptămână cu mintea limpezită și cu sufletul pregătit pentru tot ceea ce vom întâmpina. Nu numai atât, dar ne vom cunoaște mai bine și ne vom împărtăși ceea ce gândim, căci știut este că omul alege din cărți gândurile care se potrivesc cu ale sale.

Înscrie-ți în tabel numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” ! Distribuie pe rețele articolele care îți plac!

29 de comentarii:

  1. M-ai convins! Trebuie sa caut aceasta carte pentru ca nu am citit-o înca! :))

    Iti doresc sa ai o saptamana primavaratica si cu spor! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o lectură aparnet ușoară și amuzantă, dar ascunde multe adevăruri fundamentale...

      Săptămână minunată, Ella! ♥

      Ștergere
  2. Merci pentru aceste frumoase citate, ultimul s-a potrivit cu felul meu de a privi lumea, rămînea doar ca ideile respective să fie scrise de cineva, Jerome K. Jerome, iată, și evidențiate într-o postare ca aceasta. În plus, Citate favorite postate duminică seara, mi se pare o idee excelentă. Un splendid final de week-end, Zinnaida

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E tare plăcut să descoperi scriitori care au scris pe măsura gândurilor tale, nu-i așa?!

      Săptămână excelentă, Marta!

      Ștergere
  3. maxim de potrivite cu ziua de luni aceste panseuri realist-umoristice :)
    multumesc draga Zina, incep ziua relativ mai zambitoare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta și doream, să vă aduc zâmbetul pe buze! V-am îngândurat destul cu citatele de saptamâna trecută. ☺

      Ștergere
  4. Minunată călătoria în lumea citatelor! Vă mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulțumesc, dragă Zina, pentru zâmbetele care dau un plus de savoare zilei de zi! :)
    O săptămână plină zâmbet și voie bună!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, Mirela! Să fim în ton cu zâmbetul naturii, nu?! ☺

      Săptămână excelentă!

      Ștergere
  6. Azi, Natura se incrunta la mine cum m-as incrunta si eu daca n-as gasi prosop la "baia" din tren. Oh, dar stai! Nu e cu "daca"! N-am gasit prosop in trenurile care m-au purtat de-a lungul timpului! :))

    Tare bine stiu unii a descrie realitatea! :) Se deruleaza prin mintea mea diferite scene care se potrivesc citatelor. :)

    Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când realitatea e descrisă și cu haz, e și mai bine! ☺

      Săptămână minunată, dragă Diana!

      Ștergere
  7. Am intrebat la biblioteca si inca nu se afla acolo, e la cititori, deci va trebui sa mai astept.
    Azi eu sunt romantica, am venit cu Nichita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A, abia aștept să văd ce ai selectat!

      Numai bine, Roxana!

      Ștergere
  8. Ce ne-am face fără umor? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fi palizi și uscați și fără vlagă... ☺

      Ștergere
  9. Inalta societate ... noii intrati cauta sa-i copie pe cei veritabili. Prea putini risca sa fie altfel si asta din cauza fricii de a nu fi exclusi sau marginalizati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și uite-așa dovedim că ne înrudim cu maimuțele! :))

      Ștergere
  10. Zambete ca zambete, dar prosop in toaleta trenului???
    La noi inca nu am ajuns sa vad. Cred ca ar trebui sa merg mai des! :D
    E atat de real si plastic ultimul citat. Si atat de trit in esenta lui...
    O saptamana minunata, draga Zina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era vorba de Anglia, totuși! ☺

      Săptămână minunată și ție, Suzana!

      Ștergere
  11. Primul citat e un fel de "ce bine ma simt cand moare si capra vecinului", nu-i asa? :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. foarte interesantă cartea propusă ! cel mai mult mi-a plăcut al treilea citat, cel despre ''lumea bună'' şi ''oamenii simpli''... cărţile, scrise cu umor, prezintă realitatea cu mult stil !
    felicitări pentru ideea de a posta citate din această carte !

    RăspundețiȘtergere
  13. O alegere foarte bună! Jerome K.Jerome este un scriitor savuros, dar și un fin observator al naturii umane. Mi-am propus sa-i recitesc măcar o parte din cărți, mai ales celebra ”Trei într-o barcă”.
    Numai bine și o săptămână plină de bucurii, doamna Zina! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot să-ți spun cât de dragă mi-e cartea aia. Îi vine și ei rândul! ☺

      Săptămână cât mai bună, Alex!

      Ștergere
  14. În 1916, feldmaresalul Mackensen a vrut s cunoască o familie de țărani romani și a mers sa mănânce în casa oamenilor. După răsfățul culinar, germanul a spus ca vrea sa meargă la toaleta. Țăranul l-a poftit afara și i-a arătat sa meargă în fundul curții. Unde, mai exact ? a întrebat feldmaresalul. În lanul de porumb, a răspuns țăranul. Și a venit și concluzia: dacă erați organizați la fel ca noi nu va mai ocupam niciodata. Paradoxul a fost ca, în comparație cu povestea din tren, în vreme de război nu existau ziare. :)

    RăspundețiȘtergere

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !